søndag 7. april 2024

Flere bilder fra Åsgårdstrand.
Mer varierende vær går det nesten ikke an å få!



Blir det fint vær i dag mon tro?


1. eller 2. påskedag (litt usikker) - herlig med blå himmel bak det norske flagget!


Da blir det deilig med en tur selv om det blåser.
Det begynner sakte å bli grønt på jordene.


Steinene med denne vakre grønne mosen på er så fine. De lyser opp!


Og her er også noen snøklokker.


Men sannelig blir det snø nok en gang!
Det oppdager Stella også da vi går en tur senere.


Og her ved Munchs-hus, sett fra en annen vinkel enn bildet i forrige innlegg, begynner himmelen å skye mer til igjen, og litt snø er igjen på bakken.


Og i løpet av natten blir det slik! Grillplassen dekket av snø.


Men utover neste dag blir det mildt, så det blir nesten bart igjen, heldigvis.
Da går jeg en tur ned til stranda. Ikke vind, heldigvis, men mørke skyer.


Og her på stranda finner jeg "De tre pikene på broen" på et litt feil sted.
Men vi ser broen i bakgrunn.
Artig at noen har laget snøfigurer!


Og da jeg kommer videre bortover, og ut til den lille, fine restauranten på brygga, ser jeg at også der ligger snøen fremdeles på gressplenen.



Men da jeg siste dagen her, ser disse vakre blomstene, er det en glede.
For selv om tåken lå tykk fra morgenen av, ble det sol, og jeg gikk meg nok en tur.


Og tilbake i byen, er det veldig fint med de hvite husene og gjerdene.
Spesielt med den blå himmelen og det vakre treet som bakgrunn.
Velkommen til Åsgårdstrand uansett vær!
Hilsen Tove.



10 kommentarer:

  1. Så vakre bilder. Ja, denne påsken fikk vi alt. Det ble både sol, regn og snø her også. I dag er det skikkelig vårvær her med 10 varmegrader og sol. Da glemmer man fort snøen som falt. Ha en vakker ny uke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, dette har vært et vanskelig vær. Og jeg blir veldig lei av å våkne til alt det grå nesten hver morgen.
      Hyggelig at du liker bildene.
      Jeg ønsker også deg en fin, ny uke.

      Slett
  2. Hei Tove, Det var virkelig store kontraster i været! Åsgårdstrand blir ikke like idyllisk når det er grått, vått og snø. Vi får håpe at våren melder sin ankomst snart. Ha en fin kveld :-) Hilsen Therese

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig - Åsgårdstrand blir ikke helt det samme stedet når tåka ligger tykk og det regner og snør.
      Nå krysser vi fingre og håper våren kommer til syne uansett hvor vi er. Gode og spennende dager ønskes deg av Tove.

      Slett
  3. Jeg tror det er viktig å glede seg over kontrastene i livet. Ingen er tjent med bare solskinnsdager. Og været får vi uansett ikke gjort noe med. Her ligger det fortsatt mye snø på jordene, og det er ikke uvanlig i april. Men jeg skjønner hva du mener......
    Klem Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for din tilbakemelding, Ingunn. Nei bare solskinnsdager er ikke bra, men jeg synes nok at vinteren i år har vært strevsom. Kanskje må du ta deg en tur til Åsgårdstrand når det er sol. Jeg kan være der sammen med deg. Hilsen Tove.

      Slett
  4. Takk for dine vakre bilder av Åsgårdsstrand.
    Påsken viste deg alle dens fasetter.
    I går hadde vi 26 grader, i natt var det tordenvær og mye regn, i dag var det 10 grader og de neste dagene blir det 5 grader. Forhåpentligvis vil ikke april bringe frost da frukttrærne allerede blomstrer... veldig tidlig i år.
    Mange hilsener til deg i Oslo.
    Klem Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, da har du også fått dette slitsomme været. Vanskelig å planlegge, da vi ikke vet om det blir sol eller regn, varmt eller kaldt. Håper ikke frosten tar frukttrærne. Håper du også får fine dager fremover.
      Klem tilbake.

      Slett
  5. Neimen, skulle du sett! Skulle nesten tro at Åsgårdstrand hadde tatt seg en tur til Vesterålen, eller andre kystnære strøk i nord, for den del. Forøvrig vakre bilder fra en vakker, liten by. Her bød påska på mye fint vær. Men nå snør det, og i morges var det såpeglatt på veiene da jeg kjørte på jobb. Ha en flott uke, klem, Oddi

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var det jeg også lurte på et par dager da jeg så ut av vinduet! Men jeg må nok innrømme at jeg har mindre å klage over enn dere når det gjelder vær. Og når du sier at det snør igjen nå, blir jeg lei meg på dine /deres vegne. Kjør forsiktig! Klem fra Tove.

      Slett