mandag 18. mars 2024

 Jeg er barnepike for hunden til et av mine barnebarn i en uke.

Her er Bella på en snøklatt ute i hagen i fint vær på torsdag i forrige uke.

Men hvordan vær ble det fredag? Det har jeg faktisk ikke noe bilde av. Hvorfor?
Fordi det plaskregnet hele dagen, og vi ble kliss våte både Bella og jeg da vi var ute.
Kunne ikke ta bilde. Kanskje ville det bli bra på lørdag?


Slik ble det på lørdag!
Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg prøvde å se ut av vinduet lørdag morgen.
Det var kommet mye snø, og vinduene var snødd igjen! 


Helt utrolig!

Og det fortsatte hele dagen.


Helt til sent på ettermiddagen. 
Da fikk Bella komme ut en tur i hagen.

Fint å være litt ute i snøen!


Hvordan ble så søndagen?
Flott vær - men du verden så mye snø over alt!
Her fra terrassen. 


Her tatt fra vinduet og ut i hagen.


Og her fra naboens hage.


Og her nedenfra vår hage og opp mot huset. 
Skulle tro det var midt på vinteren!


Og da vi gikk tur opp mot skogen og Liabakken litt senere på dagen, så det slik ut.


Vakkert! Men dessverre ble det slik som jeg fryktet, da sola sto på, og snøen smeltet.
For det ble kuldegrader igjen om natten - så da måtte jeg igjen hente frem piggstøvlene!

Men heldigvis i dag, mandag, har det meste smeltet.
Hilsen Tove


6 kommentarer:

  1. Ja, akkurat slik var det. Været får vi som kjent ikke gjort noe med. Men det har vært mye snø i mars før også. Det dukker stadig vekk opp "snøbilder" fra år tilbake. Jeg går ikke utafor døra uten piggsko. For meg som er glad i å gå på ski er det jo fint at det er lang sesong på fjellet. Vårskiturene er gjerne de fineste.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg får kanskje flytte opp til deg. Høres fint ut!
      Enig at det har vært mye snø mange ganger tidligere. Men at det har gått opp og ned med temperaturen så ofte, slik at det har blitt så glatt så ofte, kan jeg ikke huske. Men som du sier - "været kan vi ikke gjøre noe med". Alt godt ønskes av Tove

      Slett
  2. Endelig har jeg fått tilbake pc min som har vært på rep. nesten en mnd. Ja, litt av et vær dere har hatt, slik var det ikke på Hamar. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var ille. Men i dag er det sol! Hilsen Tove

      Slett
  3. Så godt vi har piggsko klare, for enda er det nok ikke over med glatte dager. Du hadde sånt vær vi hadde i helga. Skikkelig variert! Veldig vakkert på søndagen med sol i alt det hvite. Her smeltet alt ned i førsten av uka. Fine bilder du hadde. Håper våren nå kommer for fullt. Nyt dagen, uansett vær.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er ikke så glad i den store variasjonen i været. Det er vanskelig å planlegge tur etc. Jeg ønsker ikke å falle og få en vanskelig skade. Det er jeg for gammel til! Men nå er mesteparten smeltet, og i dag skinner sola. Så vi får nyte dagen begge to. Hilsen Tove

      Slett