onsdag 19. juni 2019

Avslutning på Westerdals Høyskole 
Campus Fjerdingen
Bachelor oppgavene ble lagt ut fra 11. - 13. juni 2019.


Det er flott å komme inn på Fjerdingen, et av stedene der Westerdals holder til.
En imponerende trapp fører oss opp der utstillingen er.


Men før vi tar utstillingen i øyesyn, ønsker instituttleder Ørjan Skyrud oss velkommen.











Og da vi kommer opp trappen, blir vi møtt både med godt drikke og et herlig fargesprakende fruktbord.


Therese Sandem fra NCS Colour Senter og jeg underviste om farger for Retail design elevene da de gikk i 1. klasse. Og det de lærte hadde de tatt med inn i oppgavene sine.
Dessverre hadde ikke Therese anledning til å komme, men hun kommer en tur på torsdag.




Her er noen av Bachelour oppgavene. Store, flotte arbeider. Her har de brukt mye tid!


Veldig hyggelig å treffe noen av elevene igjen. Vi tok oss tid til en hyggelig samtale.


Her er Iselin Sandvin Lie med sin Bachelour oppgave - YTE.


Og her ser vi Ruth Solås med sin oppgave - MANU.

Selvsagt var det ikke mulig å lese alle disse oppgavene, de er veldig omfattende, men ut fra det jeg kunne bedømme var dette imponerende og godt utførte oppgaver.



Det må ha vært fint å gå på denne skolen i tre år. Det er storslått å komme inn her.
Men - det kunne vært litt mer farger. Det er slitsomt med bare hvite vegger.
Som fargeeksperten Karl Ryberg sier - Farger er vitaminer for hjernen!
Det er selvsagt mange flere linjer på skolen, og jeg tok en titt på flere oppgaver, men jeg konsentrerte meg mest om Retail design. Det ble ikke tid til mer.


Og denne krabaten så meg vel ut, og ga meg et sukkertøy på veien.
Jeg ser frem til ny undervisning her til høsten
Hilsen Tove.








4 kommentarer:

  1. Hei, veldig fint at du har en finger med i spillet i denne utdannelsen. Begge mine sønner har jo utdannelsen sin herfra, eldstemann fortsatte i Melbourne og Glasgow, mens den yngste tok alle årene sine på Westerdals.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes det er veldig stas å få forelese på Westerdals, og jeg gleder meg til høsten da jeg skal tilbake.
      Artig at begge dine sønner har gått der.
      Hilsen fra Tove

      Slett
  2. Flott at så mange flinke elever blir skrevet om på bloggen din. Vi er nå heldige som får følge de unge selv om vi ikke jobber med dem daglig mer.
    Jeg skal på tur med en gruppe elever til høsten, gleder meg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi er heldige. Jeg har undervist på Westerdals i 16-17 år tror jeg. Ikke fast, men som foreleser om farger. Det er alltid like hyggelig.
      Hilsen fra Tove

      Slett