søndag 10. februar 2019

Morsdag
Mange mener at morsdag og farsdag bare holdes i hevd fordi butikkene skal selge.
Og det er nok noe i det.
Men det hyggeligste er å få noe barna eller barnebarna har laget selv, eller en blomsterbukett i vakre farger. Nå som det regner  mange steder, er grått og trist - er oransje den beste fargen.
Livsgledens farge!


Jeg husker godt de hyggelige, små mors-kortene som de laget på skolen. Gjøres det enda?


En nydelig kake som denne, er vel litt i overkant, men lekker er den. Men det er vel så hyggelig hvis det er noe hjemmebakt!


Kaker, laget som hjerter sier sitt.

Jeg er så heldig at jeg allerede har fått bløtkake, blomster og en flaske god vin, og sier tusen takk.
Det er ikke størrelsen eller mengden det kommer an på, men tanken!


Jeg tror nok mange mødre og bestemødre ville blitt glad for en liten glassvase i en vakker farge.
Farger er langt viktigere enn de fleste tror.

Uansett - jeg ønsker alle mødre og bestemødre en hyggelig morsdag! Hilsen Tove.

8 kommentarer:

  1. Gratulerer med morsdagen. Jeg har tilbrakt min sammen med min mamma, først tur, så skreimølje. Det er godt å være til.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det hørtes hyggelig ut!
      Forsinket gratulasjon også til deg.
      Håper dere klarer å holde dere fast i uværet! Jeg tenker på dere. Hilsen fra Tove

      Slett
  2. Jeg er ikke så opptatt av morsdag, men har hatt vakre roser stående på bordet en lang uke. Broren min feiret bursdag på søndag, så der var det stort selskap hele dagen så dagen ble skikkelig feiret med god mat, kake og skål for alle mødrene som var der.
    De fargesprakende små blomstervasene var utrolig vakre!

    Jeg synes vi går mot lysere og lettere tider allerede.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  3. Høres ut som en hyggelig fødselsdagsfeiring.
    De små blomstervasene er vakre. Jeg holdt foredrag i Ålesund i mai 2015. Da hadde jeg litt tid på dagen til å se meg rundt. Gå inn på blogginnlegget mitt om hotell Brosundet, der jeg bodde, så ser du mer. Helt fantastisk hotell og by.Og jeg fant da Ingrids Glassverksted ikke langt fra hotellet. Søk i bloggen på "Glass i vakre farger" eller på Ingrids Glassverksted, så ser du mange flere vakre saker. Du vil like det. God helg ønskes av Tove

    SvarSlett
  4. Her i Tyskland vi har morsdag i mai, og vi gir blomster...
    og barnebarn pusler for mamma... men en fantastisk kake ville være til min smak også. Og jeg liker denne nydelige glasvaser... herlig fargerik. Vi har nattfrosten, men med
    dagen sol og strålend blå himmel - drømmen - Våren i sikt.
    God helg. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Da må du legge ut et innlegg i mai, Viola.
      Ingun/Kleppanrova syntes også vasene var vakre. Du ser over hva jeg skrev til henne.
      Her er det opp-og-ned vær, og nordover, bl.a. i Vesterålen hos Oddi er det skikkelig styggvær!
      Alt godt ønskes av Tove.

      Slett
  5. Heisann, så morsomme vaser, ja, takk hadde jeg sagt!

    SvarSlett
  6. Jeg elsker farget glass, og har en del av det selv. De laget mye lekkert her hos Ingrids Glassverksted i Ålesund.
    Hilsen Tove

    SvarSlett