mandag 1. desember 2014

GRØNN CAFÈ - For en fantastisk kafè og butikk!



Min mann og jeg hadde en time til gode før vi skulle på et foredrag med Kathrine Aspaas.
Vi skulle hente en på Lilleaker, men hva skulle vi bruke den timen til? Jo - der er en kafè!
Og maken til kafè er det nok vanskelig å finne. Og den inneholdt også en helt utrolig butikk.









I kafèen, et bord og krakk i vakkert tre, og småbord med krakk og puter langs en annen vegg. Derfra, en korridor videre inn til butikken.
Selv om det kanskje på bildet ser ut som om veggene er mørke grå, er de ikke det.
Det er en slags dyp grå-fiolett farge. For dere som kjenner NCS-kodene, ligger den kanskje innenfor -R30B eller -R40B. Men det er vanskelig å si når det er så mørkt, i tillegg til at innelyset forandrer fargen.
Dyp oransje og beige puter var fine, varmende fargeklatter, sammen med grønne planter.
Og da jeg fulgte korridoren innover, ble det nesten som å komme inn i en eventyrverden.













Og for meg som er så opptatt av farger, var dette en drømmebutikk!

Omtrent alle produkter hadde emballasje i vakre farger. Og når alt er satt frem med kreativitet og skjønnhetssans, blir det nesten overveldende!
Grønne planter er også med på å skape miljøet.









Her er et utrolig utvalg, også av ferskvarer som brød og ulike typer oster.

Og det er smaksprøver.








På deres visittkort leser jeg følgende:
Cafè - delikatesser - oster - kaffe - blomster - catering - interiør - kokebøker - atmosfære - service - smil.

Jeg kan skrive under på at dette er riktig!



































Kanskje er det vanskelig å se hva alt dette er?
Her finner du gløgg, te, krydder, sjokolade, pesto og syltetøy i ulike varianter Vakre serviser i keramikk, trefjeler og en mengde andre artikler. Ja selv spill for barn så jeg i hyllene.

Grønn holder til i Lilleakerveien 31, i utkanten av Oslo.
Er dere på disse kanter, dere bare avlegge Grønn et besøk!
Her er det julegaver for enhver smak, og stedet er en oase i en travel hverdag. Du kan se/lese mer på Facebook/Grønn AS, eller
på Instagram/gronnlilleaker.

Kanskje sees vi hos Grønn? Hilsen Tove

14 kommentarer:

  1. Heisann, stjerna er en indigofarva klematis som blomstrer nå!!! I høstmørket produserer den ikke mye farve - bare nok til å ane den. Ganske lekker.
    Og jeg håper det blir flere slike nisjebutikker, små, koselig med et utsøkt utvalg av varer. Hvis handelstandene i gata skal ta opp konkurransen med kjøp og salg på nett, må de friste - både med estetikk, utvalg, service og pris. Hyggelig å se at de også gir kundene et smil ;:OD) med på kjøpet.
    Hadde håpa at området som før var skipsverft like ved oss, kunne utvikle seg til et intimt handelssenter, men tror ikke det går den veien, dessverre.Ha en fin uke-

    SvarSlett
    Svar
    1. Til dem som leser denne bloggen - den stjerna det snakkes om kan dere se på bloggen Vilt og vakkert. Ta en titt!
      Ja, hos Grønn er det virkelig et stort utvalg av utsøkte varer. Så her ville du også latt deg friste. Og alle var hyggelige og smilende. Et deilig sted, som blir mer enn en butikk/kafè.
      En fin uke ønskes også deg. Hilsen Tove

      Slett
  2. Noe så flott... Alle fargene og alt hva det inneholdt.. Mye for en hver smak altså... En oase i hverdagen med andre ord!

    Varm hilsen i fra nord..

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, virkelig flott. Jeg ble så glad da jeg kom inn der. Timen bare fløy av sted. Heldigvis at jeg hadde med fotoapparat.
      En fin adventsuke ønskes deg av Tove

      Slett
  3. Ja, det var litt av en butikk kafe som jeg aldri har hørt om før. Skal jeg kjøre bil innover til hovedstaden skal jeg stoppe der. Adressen er notert ned!

    SvarSlett
    Svar
    1. Klart du må dit! Helt tilfeldig at vi oppdaget den. Eieren har også en interiør/gavebutikk vegg i vegg, men jeg rakk ikke å se på den.
      Men jeg skal nok tilbake. Hilsen fra Tove

      Slett
  4. Så fantastisk - bildene er jo helt fantastiske. Og kan tenke meg at det opplevelsen av å gå rundt i butikken, var enda mer fantastisk! Hit vil jeg dra en tur. Takk for tipset, Tove!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var faktisk en opplevelse. Ja, du må bare ta deg en tur dit!
      Hilsen Tove

      Slett
  5. Hei Tove!
    Takk for sist, lenge siden sist jeg snakket med deg nå. Så koselig å se at bloggen din fremdeles er her. Jeg har fått egen web-side/nettbutikk nå, og blogger frs den. Sendte deg en mail for en tid tilbake, men jeg har muligens feil mailadresse.
    Ønsker deg en fin dag!
    Mvh Marianne ( tidligere elev på Westerdals)

    SvarSlett
    Svar
    1. Når du minner meg på det, tror jeg at jeg fikk din mail. Men i en travel periode uteble nok svaret mitt. Da ønsker jeg deg lykke til med nettbutikk og web-side!
      Var ikke dette et fantastisk sted? Hilsen fra Tove

      Slett
  6. Hei Tove, WOW - helt enig med deg - et drømmested for alle sanser. Jeg har en venninne som bor i nærheten og kjenner stedet. Dit burde man dra oftere. Juleklem Siv :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg visste at dette er noe for deg. Du må dra dit med din venninne! Du er jo så interessert i mat og kosthold, her kan du finne spennende smaker. Hilsen fra Tove

      Slett
  7. Ojsann! Du vet å friste, Tove ;) Måtte google stedet, og sjekket hvor det er på kartet. Spørs om ikke jeg må ta en tur dit. Engang.

    SvarSlett
  8. Klart du må besøke Grønn Cafè. Si i fra så drar vi sammen.
    For slike som oss blir et sted som dette et eventyr! God søndag! Hilsen fra Tove

    SvarSlett