fredag 4. april 2014

Stallen smykker og keramikk i Landsbyen Ringebu.

Jeg har i tidligere innlegg fortalt mye, og lagt ut vakre bilder fra Fjellhytta vår, som ligger i Ringebu kommune.
Der finner jeg ro og fred, og henter meg inn igjen etter hektiske dager.

Den 30. november i fjor skrev jeg også om Landsbyen Ringebu og om noen av de fine forretningene du finner der. Kanskje er det uventet for mange, men det er bare å ta en titt, så vil jeg tror du er enig!

Denne flotte keramikkvasen er laget av Stein.
For en vakker blå farge!
I dag vil jeg bare presentere deg for en forretning, eller skal jeg kalle det et galleri?
Det er Stallen, som på en måte er fire forretninger i en.
Her finner du sølv- og gullsmykker, keramikk, grafiske trykk og malerier, som alt er laget av eierne selv, Berit Thyra M. Pedersen og Stein E. Pedersen.
Nå kommer det etterhvert også antikviteter og gamle ting i en egen avdeling.


Og Stallen holder til i dette vakre, gamle huset. Og bare å gå inn i forretningen å se seg rundt er en glede. Her er det atmosfære!


Og her finner du også disker og montre laget i gammel stil, som matcher huset.
Og det første du ser er et akvarium.

Nå vil jeg gjerne få si at det er jeg selv som har tatt bildene, og alle er slett ikke gode. Jeg er ikke fotograf, og den dagen disse bildene ble tatt, var det et utrolig sterkt lys, og vanskelig å fotografere. Blant annet ble det gjenskinn i glasset i montrene.


Derfor sier jeg - besøk forretningen og se selv!

Her er vakre smykker, og smykkene er laget av Berit Thyra.

Flotte gaver til alle anledninger.

Til høyre ser du også glass i mange ulike farger.






Og jeg nevnte at Stallen nå etterhvert vil få inn antikviteter.
Den dagen jeg var der var dette skapet kommet. Mye flottere i virkeligheten enn på bildet!

Jeg sier igjen - ikke kjør forbi Ringebu, men ta deg en liten stopp i Landsbyen, som ligger så flott i Gudbrandsdalen.
Det er ikke bare i de store byene og på de store stedene du kan finne godbiter. Tvert imot!

Jeg avslutter med å vise deg noen av maleriene og trykkene til Stein. Herlige farger!
Kanskje du får lyst på et selv!? God helg ønskes av Tove.


4 kommentarer:

  1. Heisann!
    Er ikke så ofte på de kanter, men skulle anledningen by seg en gang, stikker jeg innom. Er svak for slike butikker. Det er fullt i skuffer og skap her hos oss, så jeg burde bare se, ikke røre!
    Ja primula, lyser oss i vårsola. Burde ha hatt en på kjøkkenbordet!
    Ha en fin ukeslutt du også ☺️

    SvarSlett
  2. Det er vanskelig å ikke la seg friste, det vet jeg av egen erfaring.
    Men det er hyggelig også å titte.
    Synd at det ser ut til at sola forlater oss for en stund fra i morgen. Men nyt helgen likevel! Hilsen Tove

    SvarSlett
  3. Hei Tove, Takk for din koselige hilsen fra Ringebu:-) God helg! klem Siv

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er sikker på at du kommer dit en gang!
      God helg også til deg - ønskes av Tove

      Slett