torsdag 22. august 2024

Jeg fortsetter med noen flere bilder fra Åsgårdstrand, der jeg har vært en ukes tid nå.
Kanskje får du lyst til å ta en tur hit?


En tidlig morgen - 06.15, måtte jeg bare ta dette bildet fra balkongen.
Det er ikke så rart at Edvard Munch ville bo her i Åsgårdstrand!


Senere på dagen måtte jeg jo gå nok en tur i dette finværet.
Det er utrolig mange store, vakre trær her i den lille byen.
Her går veien langs en åker ned til stranda.


Jeg er så forelsket i disse trærne. Blir aldri lei av å beundre dem!


Kanskje får du lyst til å ta en svømmetur? Det er stupebrett og trapp ytterst på denne flotte moloen.


Det er så mye rognebær i år. Utrolig lekkert med den skarpe røde fargen mot det mørke grønne bladverket.


Her - nesten nede på bryggen ligger Rådhuset.
Her kan du få en omvisning med historien om Åsgårdstrand, og selvsagt om
Edvard Munch. Og du kan spise deilig mat på Rådhuset Trattoria restaurant.



Og videre bortover - helt nede på bryggen, ligger Grand Hotel.
Det fikk et tilbygg for en god del år siden, som du ser.
Her kan du også spise deilige måltider.


Utrolig mange flotte seilbåter ligger ved brygga. 
Og mange flere båter av alle slag finner du her.


Det er også mye slåper i år, et bær jeg ikke har plukket tidligere. Det er egentlig en type villplommer, kan jeg lese på nettet.
Jeg spurte min kokke-sønn om jeg kunne lage saft av dem, men det er visstnok ikke godt, de er bitre på smak. Men du kan lage likør eller vin av dem. Men jeg har ikke oppskriften.


Rett ved siden av hotellet ligger huset som Blomster-Finn kjøpte for noen år siden.
Du har sikkert sett han mange ganger på TV.


Og jeg slutter turen her, går opp i Munchsparken mot Munchs hus, og en rundtur tilbake.
En deilig runde!
Håper du ble med meg på turen. Hilsen Tove.

4 kommentarer:

  1. Så fine bilder med blå himmel og rødoransje rognebær. Her siler regnet ned og legger en gråfarge over det hele. Grå himmel og tunge skyer og dempede farger. Men blomkarsen blomstrer! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er et merkelig vær. En eller to dager fint, og så er det regnvær og storm.
      Veldig hyggelig å høre fra deg igjen. Hilsen Tove

      Slett
  2. Koselig i de områdene, men det er veldig lenge siden vi var der. Nyt høsten som er på gang. Naturglede/Randi

    SvarSlett
    Svar
    1. Du kan jo besøke meg når jeg er der! Det er ikke langt over med Bastøyferja. Fine og fargerike dager ønskes etterhvert som høstfargene viser seg.

      Slett