mandag 1. juli 2024

Det kommer nok noen flere bilder fra Kreta,
men ettersom jeg har vært en tur på fjellhytta, har jeg lyst til å vise dere noen bilder derfra.
Det er så vakkert her i Gudbrandsdalen!


Her er jeg på en liten tur ca. 20 minutter fra hytta.
En liten topp som heter Grøtåsen, med flott utsikt ut over to vann.
Steinvåga og Gompen. Deilig å bade der!


Her pleier det å være multer, men ikke i år.


Men sannelig fant jeg en multeblomst litt lenger nede.


En annen dag ble turen lenger. Jeg ville gå opp på Nårkampen, 1103 m.
Men jeg startet i bunnen, ved Ormsetra. Jeg går opp herfra når jeg skal helt opp på toppen av Nårkampen.
Hvor mange smørblomster tror du det er på dette jordet?
Det er utrolig vakkert her, hele veien opp til fjellet.
Og for noen farger det er i naturen!


Jeg har nå kommet høyere opp, og snur meg og ser tilbake på utsikten. Du ser nå Kvitfjell i det fjerne. Det var der de kjørte utfor i OL i 1994.


Måtte ha med disse sauene som lå så pent og så på meg på veien opp.


Og her var det kuer også, noen med kalver.


Og så er jeg på toppen, her jeg møter en jeg kjenner. Veldig hyggelig!


Og her kan jeg virkelig snakke om utsikt! Dette er over mot Rondane.
Overraskende mye snø!
 

Og så har jeg gått den andre veien ned fra fjellet, og gjennom skogsstien tilbake.
Og ser da opp over Ormsetra igjen, men fra en annen vinkel.


Og på denne stien tilbake fant jeg artige ting.
Blant annet denne merkelige steinen, som ser ut som en QR-kode.

Og sannelig - der var det en heks også!

Takk for turen. Håper du har likt den!


Og håper du også liker denne kveldshimmelen!

Hilsen Tove.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar