fredag 16. februar 2024

 Etter snø og kulde, har det nok en gang begynt å regne i Oslo. Grå himmel ligger over oss. 
Og nå er snøen på nytt blitt til søle, slaps og vanndammer. 
Da trenger vi farger - og jeg drømmer om fargerike blomster fra mange land, også 
Norge. 





 





Jeg har ikke lagt inn noe tekst her for å fortelle mer om de ulike fargene.
Jeg sier bare - kos deg med dem. De er så utrolige viktige!

Så tar jeg med til slutt disse små primula-hjerteknuserne.
De må jeg alltid ut å kjøpe på begynnelsen av året.
Hilsen Tove




8 kommentarer:

  1. Herlig med sånne blomsterfarger. Gleder meg til hestehoven titter opp nå. Men enda er det snø, sludd og regn en stund til. God helg Tove!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi er enige om det! Gleder meg veldig til våren så jeg kan gå i skogen igjen. Det blir deilig. Herlig når hestehov og blåveis titter frem! God helg til deg!

      Slett
  2. Takk for fargene! Herlige, fargerike blomster! Nå fikk jeg lyst til å gå ut og kjøpe meg blomster i mange farger på en mandag :) Jeg har en bukett roser i rød-oransje som jeg fikk av mannen min til helgen. De er deilig energiske der de står på salongbordet og lyser opp hele stuen.
    Jeg ser av og til på leiligheter til salgs. Vi har et stort hus og en stor hage. Men vi er ikke så unge lenger og tenker at vi kanskje skal se etter noe mer lettstelt. Men når jeg ser på annonsene med leiligheter til salgs, er det meste ihjelstylet med brun og beige grått og svart og uten ordentlig kjøkken og stue, bare en kjøkkenbenk i stua. Huff! Nei, takk sier jeg. Få inn farger, så går nok salget bedre!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er så glad for at du likte blomstene på bloggen. Og de fargerike blomstene er jo så vakre!
      Jeg er også veldig glad for at du skrev dette om interiørene i dagens leiligheter. Folk har liksom ikke våget å bruke gode farger. Og som vi trenger disse fargene i de tidene vi opplever nå! De følger mote og trender, men hvor er trendsetterne? Har de ikke fargesans?! Og som jeg sier på kurs og foredrag - glem mote og trend - følg din egen smak og hvilke farger du selv liker og føler for å velge!
      Så heldig du er som har en mann som gir deg blomster i så flotte farger - oransje/røde! Som skrevet så mange ganger før - livsgledens farge!
      Gode og fargerike dager ønskes deg av Tove

      Slett
  3. Det trengs ikke noe tekst. Fargene taler for seg selv. Tror nok våren lar vente på seg her. Det blir spennende å se om det kommer mye nedbør i natt og i morgen. Da kommer den antakelig som snø, noe som betyr snømåking. Været får vi ikke gjort noe med. Takk for alle fargene!

    Hilsen Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for din hyggelige kommentar. Ja - farger taler faktisk til oss i tillegg til å påvirke oss!
      En god helg ønskes av Tove

      Slett
  4. Det er grått på grått her også, men så fort sola titter frem hopper jeg fort ut. Snøklokkene står i sin vakreste prakt og jeg gleder meg til å se krokusen og ja, tulipanene... du viser fantastiske bilder Tove.
    Det er en fryd å vente på våren hvert år. Mange hilsener til deg fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk også til deg, Viola, for din hyggelige tilbakemelding. Jeg så de flotte teppene du hadde sydd på din blogg. Flotte farger og mønstre!
      Fine dager ønskes av Tove.

      Slett