lørdag 20. mai 2017

Kreative Døler - Ringebu

Som kanskje flere av mine blogglesere forlengst har oppdaget, er jeg glad i Ringebu.
Jeg er også veldig opptatt av at kreative mennesker skal kunne få muligheten til å vise hva de duger til - slik som her i Ringebu.


Dette bildet er ikke tatt i en flott motebutikk. Som du ser av bakgrunnen, er dette supre antrekket utstilt hos Kremmertorget i Ringebu.
Antrekket er laget i ull og silke, er tovet av Randi Brandstadmoen, og sydd av Heidi Hovdhaugen Myhre.
Det er også i Randis forretning Kreative Døler får vist frem de fine tingene de lager.
Jeg synes det er fantastisk at vi kan komme inn her og handle så flotte saker.



Kunstneren er fra Russland og heter Aleksej Tarkhov, og han har holdt til i Ringebu i mange år.
Jeg kjenner best hans natur-bilder, som også er veldig vakre.

Nå har han tydeligvis lagt om stilen, og overrasker med disse.
Vakre er de!



Jeg falt for dette nydelige trefatet. Man skulle tro det var malt, men det er det ikke.
Er det ikke vakkert?!


Jeg er også begeistret for disse flotte treskrinene. Nydelig arbeide!









Vakker kirke, og vakre kort, aldeles nydelig dekorert, og et glassfat med prestekrager til høyre.












Dette er bare noe av det som var i forretningen da jeg var innom i påsken. Her kan du finne flotte gaver til nesten alle anledninger.
Og selvsagt - vakre og nyttige ting til deg selv! Det er kommet mye nytt siden jeg var der.

Som sagt før - du burde ikke kjøre forbi Ringebu. Her bør du stoppe, for du vil finne mange spesielle forretninger her med mye lekkert.
Det er mye mer spennende enn å gå i et handlesenter, der det nesten er bare de samme forretningene enten du er i Oslo, i Kiel eller i Stockholm.
Her kan du gjøre en god handel! Hilsen Tove.






18 kommentarer:

  1. Tusen takk for at du handler hos oss i Ringebu.😊kjempefint at du skrev her på bloggen om Kreative Døler.Veldig bra.😍.😊😊😊

    SvarSlett
    Svar
    1. Som sagt - det er hyggelig å handle på Ringebu!
      Fine butikker og bare hyggelige mennesker!
      Hilsen fra Tove

      Slett
  2. Hei Tove, Takk for at du deler så inspirerende steder og tips! klem Siv :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. De Kreative Dølene fortjener å bli satt fokus på!
      Hilsen fra Tove

      Slett
  3. Så fine ting.
    Jeg hadde utstilling på Galleri Heimhug på Ringebu for noe år siden. Vet du om det eksisterer mer?

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig fine ting!
      Jeg kjenner ikke det galleriet, men jeg skal spørre Randi Brandstadmoen - hun vet alt!
      God søndag ønskes av Tove

      Slett
  4. Så gøy med et slikt innlegg! Jeg har vært innom Ringebu, som turist på gjennomreise...og det er et virkelig nydelig område!! Og nå vet jeg til neste gang at jeg skal ta meg god tid og lete opp slike butikker som dette. Flott at du viser slikt, og jeg er virkelig imponert over de lokale kunstnerne! Flott blogg du lager!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for pene ord. Gled deg til et besøk i Ringebu!
      Jeg er også imponert over hva de kan lage - kjempefine gaver både til deg selv og andre!
      Hilsen fra Tove

      Slett
  5. Det er flott spasertur i butikkene i den små byene til å se
    og å kjøpe. Jeg var sist i nærheten i den lille byen Meissen. Så koselig. God uke deg Tove.
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig hyggelig å handle på små steder. Meissen - det er vel der det kjente porselenet kommer fra?
      Jeg er sen med å svare denne gang da vi har vært på Malta, og først kom hjem i natt. En god søndag ønskes av Tove

      Slett
  6. Takk for tips om fine saker å kjøpe på Ringebu.
    Det er ikkje så ofte me køyrer nedover, det blir oftast
    fly når me skal til østlandet.

    Takk for fine kommentarar hos meg.
    Ynskjer deg fine vårdagar, snart sommar.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Klart det blir langt å kjøre fra dere, men hvis du hører om noen som skal på de kanter, må du tipse dem!
      Er litt sen med å svare, da vi, som sagt, har vært på Malta. Vi lage innlegg derfra.
      En god søndag ønskes av Tove

      Slett
  7. Heisann, takk for tipset. Husker det kanskje ved neste anledning...
    vet aldri når den kommer!
    Har sansen får kjolen, ser nydelig ut. Ønsker deg en riktig god helg med flott vær ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har hatt flott vær på Malta - en kjempefin og spennende uke. Det kommer nok flere innlegg!
      Kjolen på bildet er super! God søndag ønskes av Tove

      Slett
  8. Så flotte produkter - da setter jeg Ringebu og Kreative Døler på "Places to visit"-lista mi.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Du kommer til å kose deg på Ringebu!
      God søndag ønskes av Tove

      Slett
  9. Velkommen hjem. Gleder meg til å se bilder fra Valetta og Malta forøvrig... og ja, det var gøy å være med på å lete etter arkeologiske funn, og så var vi veldig heldige og fant mye unikt! Ikke hver gang fangsten blir så rik, vil jeg tro. Tenk der har gjenstandene ligget i jorda i kanskje 1000 år. De to mest verdifulle gjenstandene denne gangen er nok fra middelalderen. Kommer nok til å vøre med flere ganger. Ingen utålmodig person kan drive med dette!
    Husker du å bestille bra vær til den 9.?

    SvarSlett
    Svar
    1. Dere som ikke har vært på bloggen til Vilt og vakkert forstår ikke dette, men ta en titt, så ser dere hva det dreier seg om. Spennende!
      Og når det gjelder den 9.6., er det et treff i Fredrikstad for noen av oss bloggere. Godvær er bestilt! Hilsen Tove

      Slett