lørdag 24. september 2016

Magisk kveldshimmel!


Det har som alle vet vært vekslende vær i sommer.
Etter en slik dag på fjellhytta, satt jeg om kvelden og leste. Plutselig ble det et helt magisk lys inne. 


Solen går ned sent på hytta, men nå var den på vei ned bak trær og fjell. Men før den gikk til ro for natten, ville den tydeligvis glede meg med en unik lys-forestilling. Dette lyset måtte jeg ut og ta en titt på!




Og selvsagt måtte jeg fotografere, for dette ble både magisk og betagende ettersom lys og farger forandret seg fra øyeblikk til øyeblikk. Og lyset og himmelen var ulik i ulike himmelretninger.
















Jeg trodde en stund at skuespillet var over, og gikk inn, men måtte bare ut igjen, for himmelen fikk enda flere former og farger.


Kan det bli flottere?!





Da var filmen slutt for denne gang.

Jeg vil bare fastslå, at dette er naturens eget fargespekter og lys. Jeg har ikke gjort noe for å forbedre bildene. Det var slik det var - en utrolig opplevelse.
 Men det var ikke første gang jeg har opplevet noe lignende der på vår elskede fjellhytte, men dette var ekstremt, og varte også ganske lenge.


Dette møtte meg neste morgen. Fargene er borte. Blir det regn igjen mon tro? Hilsen Tove.

6 kommentarer:

  1. Nydelege bilde som viser den fantastiske
    naturen me har.
    Lyset er så utruleg viktig.
    Her eg bur er det mange kveldar eg fyk ut og inn
    for å fotografere lyset når sola går ned.
    Dessverre har eg ikkje kamera som gjengir eksakt dei
    vakre fargespela som forandrar seg frå minutt til minutt.

    Og her skin sola, vermeldaren tok feil igjen.
    Heilt greit det !

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Slike himler blir jeg aldri lei. Jeg så på din blogg at du også hadde hatt en fin opplevelse.
      Jeg synes du tar veldig fine bilder, så ditt kamera er sikkert bra nok.
      Vi hadde fantastisk vær i Østerrike. Det kommer bilder derfra etterhvert. Men nå regner det i Oslo. Hilsen Tove

      Slett
  2. Vakkert, vakkert. Forstår deg så godt når du bare måtte ut for å fotografere naturens fargespill. De beste bildene er de tatt i skumringen eller tidlig morgen.

    Håper virkelig at dere fikk beholde godt vær.

    Varm hilsen fra nord.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det siste overskyete bildet er tatt om morgenen, de andre om kvelden. Det er utrolig vakkert! Hilsen Tove

      Slett
  3. Heisann. Naturen er fantastisk - og himmelen helt enestående, vakrere kan det ikke bli, tror jeg!
    Vi var en snartur på Lia med kajakker i helga. Nå skal snekkeren starte arbeidet. Spennende! Gleder meg til å få dusj... Ha en fin,fin søndag ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir spennende å å starte arbeidet på Lia. Lykke til! Hilsen Tove

      Slett