lørdag 1. februar 2014

Strikking er blitt utrolig populært i mange land!
Slik er det også i Åsgårdstrand!
 
I Åsgårdstrand Kafè og Butikk arrangerer de fast strikkekafè.

 
De har riktignok hatt et avbrudd på grunn av opp-pussing, men nå starter de opp igjen
 
torsdag 6. februar mellom kl. 17.00 - 20.00.

Lisbet, som er eier og driver, ønsker deg velkommen
Og her er det hyggelig å være, i et gammelt hus med sjel, og omgitt av garn i alle regnbuens farger.

Og du må ikke være strikkeekspert for å komme hit! På strikkekafèen kan du lære å strikke. Lisbeth og Monica hjelper deg.

Og ikke nok med det - her kan man også kjøpe nydelig italiensk espresso kaffe, og deilig te i uttallige varianter.


Du kan velge i farger og garntyper ut fra hva hjertet begjærer.
Rowan - kvalitetsgarn fra England, som egentlig kan kalles et motegarn, og som du her kan få i flere typer og kvaliteter.
Men du kan også få deilig garn fra Sør-Amerika, både av merket Malabrigo og Manos.
Her snakker vi om både silke, alpakka og merino ull som er håndfarget, og i 100 % naturfibre.
Med andre ord, her er det et stort utvalg i spesial garn, noe du også ser på bildene.


 
Ja, som du ser er det nok garn å velge blant. Og det kan vel ikke være noe hyggeligere sted å ha en strikkekafè enn nettopp her, hvor gamle tømmervegger forteller om en lang historie. Kanskje har det sittet kvinner og strikket her lenge før vi ble født? Men da var det nok av grovt ullgarn de strikket.

Hos Åsgårdstrand Kafè og Butikk kan du også, i tillegg til garn, strikkepinner etc.,  kjøpe med deg deilig kaffe og te. Te får du både i løs vekt og i poser. 
 
Men det er en ting du må være klar over - kafèen har ikke faste åpningstider nå på vinteren, selv om de har startet opp igjen med strikkekafèen. Men til våren går de tilbake til faste åpningstider som vanlig. Men møter du opp når strikkekafèen går av stabelen hver torsdag, kan du selvsagt handle.
 
Vil du vite mer, kan du også gå inn på Facebook-sidene deres og lese mer og se fine bilder.
 
La meg til slutt fortelle deg at jeg også til tirsdag er invitert til NRK for å snakke mer om farger.
Som du kanskje så av tidligere innlegg, var jeg i Kveldsåpent forrige søndag.
Denne gang skal jeg delta i et program med Hans-Petter Jacobsen på NRK P1+, som er en ganske ny digital radio kanal.
Det blir tirsdag 4. februar kl. 10.05.
Hilsen Tove




 

7 kommentarer:

  1. heisann!

    Vi har strikkekafé på jobben. Veldig hyggelig, men jeg glemte det dessverre sist gang, ble ringt etter. Det var drittvær, og jeg hadde vært lenge på jobben - og hadde ingen bil, så der glapp den...
    Aldri mer skal det skje!

    SvarSlett
  2. Det er kjempehyggelig med strikking. Jeg strikket alltid, fra jeg var liten jente og langt opp i voksen alder. Men så ble det for mye. Fikk seneskjedebetennelse, og måtte gi meg en lang periode. Så ble det broderi i stedet. Men jeg synes det er veldig hyggelig at strikking er blitt så populært igjen også blant de yngre.
    Strikkekafè på jobben høres hyggelig ut. I hvilken del av landet bor du? Kanskje kan du ta deg en tur til Åsgårdstrand? Det hadde vært hyggelig. En god søndag ønskes av Tove

    SvarSlett
  3. Hei igjen!

    Jeg holder til rett på den andre siden av fjorden, på Kråkerøy, Blomsterøya! Hadde noen kjente i Åsgårdsstrand: Katrin som nå har flytta til Sandefjord, og Julia hennes datter.
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Et besøk till Åsgårdsstrand hadde vært hyggelig... Kanskje ta båten fra Engelsviken en fin forsommerdag og gå på strikkekafé? Det må vi få til!

    SvarSlett
  5. Heisann! Det er ikke ofte jeg er innom sammen blogg så mange ganger på en dag... men vil bare spørre deg om du kunne tenke deg å svare på noen spørsmål, se http://viltogvakkert.blogspot.no/2014/02/historien-gjentar-seg-heter-det-og-vi.html
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Jeg strikket og strikket i årevis, nå er det mest på strikkemaskin. Men var på Island i fjor og kjøpte med gensergarn, så den strikket jeg i høst.
    Med løse armer, det var smart!
    Jeg skal høre på deg hos Jacobsen, yndlingsprogramlederen fra Hamar.

    SvarSlett
  7. Genser med løse armer høres lurt. Hvordan fester du dem?
    Da får jeg kanskje tilbakemelding fra deg om dette ble godt eller dårlig? Fint både med ris og ros. Og enig - Jacobsen er super! Han har helt perfekt radiostemme, og er veldig behagelig. Hilsen Tove

    SvarSlett