onsdag 23. mars 2011

HÅG HAR NOK EN GANG VUNNET FLERE
                           DESIGNPRISER!   

HÅG Capisco Puls er tildelt den prestisjetunge prisen
red dot i konkurranse med 4 433 produkter fra 1 700
virksomheter i 60 land, for beste produktdesign.
Det er helt fantastisk, og jeg gratulerer HÅG med prisen!

Og det er ikke bare denne prisen HÅG har fått for stolen.
Bare en måned etter lanseringen i november 2010,
mottok de prisen iF Product Design Award.




Den 17.mars i år fikk stolen også  designprisen Merket for God Design fra
Norsk Designråd.

HÅG Capisco Puls er å få i mange flotte farger. Her er det bare å velge.
HÅGs varemerke og ønske, er å skape visuell skjønnhet samtidig som de vil
inspirere til bevegelse gjennom fremragende formspråk.

Jeg synes det er interessant å følge med på hva HÅG får til, ettersom det første,
store foredragsoppdraget jeg fikk om farger, var av HÅG. Jeg var med til fem
byer rundt i Norge og holdt foredrag om fargepsykologi i forbinnelse med
lansering av en ny kolleksjon. Dette var for hele 19 år siden, noe som
beviser at farger har hatt stor betydning for HÅG gjennom alle disse årene.

HÅG har alltid lagt stor vekt på farger både i sine produkter, og i sitt eget interiør.
Fargerike stoler og fargerik kunst på veggene, gjør interiøret hos HÅG både vakkert
og spennende.
Da jeg lanserte min bok, Fargene forteller, i 2006 laget Dagbladet en reportasje
om boken i HÅGs lokaler.
Tove

1 kommentar:

  1. Dette blir bare bedre og bedre. Kjempe bra Tove!

    SvarSlett