torsdag 20. august 2020

En fin biltur i juli.
Den startet fra Åsgårdstrand, og på smale veier i Andebu.

Endelig får dere et nytt innlegg fra meg. Ikke enkelt å legge ut innlegg på en hytte uten internett! Håper noen har savnet meg.


Mange har sett flotte bilder fra store deler av Norge på TV i sommer. 
Sommerbilen fra NRK har hatt med seg et fly, som har vist hvor fantastisk natur Norge har.

Jeg tok en del bilder fra vår tur, som varte i to dager, og bildet over fra Andebu er det første.











Dette vakre vannet ligger i Steinsholt. I naturen finner vi fargene!


Og jeg falt pladask for disse vannliljene.
Mor og far tok meg med på sykkelturer i skogen i Nordmarka da jeg var liten, og der var det også vann med vannliljer. Og jeg syntes det var så vakkert. Dette minte meg om barndommen.




Vi kjørte videre, men var fremdeles i Steinsholt da denne lille fossen dukket opp. Jeg måtte ut av bilen for å ta en nærmere titt. Jeg er, som du forstår, veldig opptatt av naturen.











Og da jeg klatret litt høyere, så jeg at dette var en liten demning.


Og den lille fossen jeg så først, forsvant videre ned i elva og under en bro.
Og jeg kan love mer fossefall i neste innlegg, for da er vi i Ulefoss der Telemarkskanalen går.











Men først to bilder fra Kvelde, der de dyrker masser av juletrær. Dette er bare noen få trær!
Lurer på om det er mulig å få komme hit for å velge sitt eget juletre?

Turen går videre i neste innlegg. Hilsen Tove.

6 kommentarer:

  1. Så fint det er i Norge! Vi har så mange vakre steder her i landet, det er bare å oppsøke dem. Takk for at du deler fine bilder.
    Ja, jeg er interessert i boken din! Kan du minne meg på hvor jeg får kjøpt den? Hilsen Jorun

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er utrolig fint og variert. Og man trenger ikke reise langt for å komme til fine steder.
      Jeg har nettopp lagt ut blogginnlegg om at boken nå er på lager. Den kan bestilles hos alle bokhandlere.
      Så hyggelig at du vil lese mer om farger. Har du spørsmål er det bare å ta kontakt. 92 28 83 72.
      Hilsen Tove

      Slett
  2. Ja Tove, jeg var her sammen med deg fra tid til annen for å se på :-))
    Det er flott at du hadde en fin tur. Det er ikke vanskelig i Norge, i dette fantastiske landet der du bor. Jeg gleder meg til å reise til Norge igjen. La oss håpe at koronaen snart blir overvunnet.
    Takk for turen ... fantastisk at du deler. Takk deg.
    Mange hilsener fra Viola.

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper du en gang kan komme hit til Norge igjen i virkeligheten, så kan vi reise sammen på tur, og vi kan gå i fjellet.
      Fine dager ønskes av Tove

      Slett
  3. Så fin tur dere har hatt, og flotte bilder. Det er artig å se steder som er så forskjellige fra det jeg har rundt meg til daglig. Jeg har barndomsminner knyttet til vannliljer fra da vi var på besøk hos familie sørpå.
    Ellers har jeg kikket innom bloggen din innimellom. Men du har tidligere fortalt at det ikke er nett på hytta, og da er det ikke så underlig at det blir litt "stille" i perioder. Her blir det ofte lange pauser i blogginga. Det handler både om lys, overskudd og tempo i hverdagen. Kos deg, hils og nyt sensommeren!

    SvarSlett
    Svar
    1. Da har vi begge gode minner om vannliljer.
      Lang pause ble det fra meg i år - hele to uker. Jeg pleier ellers å dra til bygda å koble meg på i det fine biblioteket i Ringebu, men nå var det så varmt siste uken at jeg ikke orket. Og vi prioriterte blåbærplukking og beising av vegger i skyggen.
      Takk for hyggelig kommentar. HJ hilser tilbake. Han er i Åsg.str. men jeg er hjemme og forbereder undervisning på to skoler. Det er ikke enkelt i disse corona-tider. En fin og fargerik høst ønskes deg av Tove

      Slett