onsdag 5. oktober 2016

Min bok "Fargene forteller" er nå kommet i 
4. opplag.    
Gjett om jeg er stolt og glad!


1. opplag kom i 2006, og ble utgitt på forlaget Damm. I dag heter forlaget CappelenDamm.
Jeg er svært takknemlig over at forlaget laget en så vakker bok. Både papir, trykk, design - 
og selvsagt fargene - er helt topp.


Som du ser inneholder boken en Arbeidsbok, og den ligger i en plastlomme bak i boken.
Den brukes til å kartlegge personer i ulike sammenhenger, og jeg bruker den som regel for å kartlegge elevene i en klasse.
Hvis du ser på innlegget om Westerdals for vel en uke siden, så brukte vi den, til stor glede for elevene etter tilbakemeldingene å dømme. 


Her ser du de syv mennesketypene, hvor vi ser på egenskaper, væremåter, handlings- og reaksjons mønster etc. Ingen settes i bås, alle henter egenskaper fra flere av gruppene.
Dette er en bok som alle som arbeider med farger kan hente inspirasjon og opplysninger fra.
Det være seg designere, interiørarkitekter og selvsagt de som driver innen retail og forretningsvirksomhet. Når boken skal være et oppslagsverk er det viktig at den er holdbar, og forsiden er "lakkert", og holder usedvanlig godt etter mange års bruk.
Farger er helt vesentlig i all merkevarebygning!
Husk - vi ser farger før form!
                                     
Foto fra Fargene forteller
For dem som ikke allerede befinner seg i fargenes spennende verden - velkommen inn!
Hilsen fra Tove.






















4 kommentarer:

  1. Nydeleg bok.
    Eg skal sette den på ønskelista mi,
    både bursdag og jul før året er omme.

    Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er helt enig med deg - det er en nydelig bok. Og det kan jeg si, for det er forlaget som har bestemt trykk, papir og layout, og som leide inn et dyktig designfirma, dyktig redaktør etc.
      Jeg tror også at det jeg har skrevet vil interessere deg. Takk for pene ord. Håper noen gir deg boka. Har du spørsmål når du begynner å lese, bare spør, og jeg skal svare. Hilsen fra Tove

      Slett
  2. Heisann.... gratulerer, du får snart høre det fra meg også, ikke bare se det på bloggen....

    SvarSlett