fredag 11. oktober 2013

Høstens farger i mote - satt sammen med naturens farger. Del 2.
 
Jeg vil gjerne legge ut noen flere bilder av klær i høstens farger, og sammenligne med naturen slik den er nå


Det er jo så utrolig vakkert, og jeg vil ikke kunne leve i et land som ikke har ulike årstider.
Mange synes høsten er deprimerende, jeg har aldri synes det. Kanskje fordi jeg både elsker å være i naturen og suge til meg fargene, og fordi jeg svært sjelden kler meg i sort eller grått.





Hvis jeg gjør det, har jeg alltid tilbehør i en god farge.
Spesielt er dette viktig i den mørke årstiden!
Derfor må vi tenke mer over at vi trenger mer farger, og kanskje andre farger enn mennesker som bor i land som har mye lengre somre enn oss, og derfor også har mye mer lys og farger.
Ser du hvor godt naturens farger matcher med skjerfene fra Glitter? Bildet er tatt hos Glitter, Strandtorget, Lillehammer.
                                                       

 
Fargene i det vakre treet du ser over, finner vi igjen i klærne på hyllene hos Dressmann på Strandtorvet Senter i Lillehammer.
Også mennene får lov å kle seg i farger denne høsten. Det er flott!








Også skjorten til venstre og jakkene under er fra Dressmann.




I tillegg hadde de utrolig mange fine skjerf i ulike mønstre og farger.









Det er mye snakk om demens i disse dager.
Hvis du har en slektning eller venn som er dement - ta vedkommende med ut i naturen og la han eller henne få nyte fargene.






I tillegg kan du kanskje være med å kjøpe noen fargeglade plagg som kan lyse opp en tung hverdag?
Det bør kanskje ikke være mer enn et skjerf i gode, glade farger!

Nok en gang vil jeg takke Dressmann på Strandtorget for vennlighet, og tillatelse til å fotografere.
 
I tillegg er det alltid hyggelig å komme til fotoforetningen på senteret. Når jeg har vært på fjellet har jeg alltid fine bilder som jeg må fremkalle til hytteboka, og da er denne forretningen god å ha. Rask og hyggelig service, uansett.
 
Det kommer nok mer til uken! I mellomtiden ønskes du en god og fargesprakende helg!

Men først kan du kanskje gå inn og lese mer om demens på linken under.
I Akers Avis Groruddalen i dag vil du finne et helsides intervju med Siv Henningstad og meg om hennes bok "Demens". Der er det også gode råd om farger.

http://www.groruddalen.no/paa-tide-aa-bryte-demens-tabu.5318212-19208.html
 
Hilsen Tove

2 kommentarer:

  1. Hei Tove, Takk for inspirasjon til å bruke mer farger! Jeg tror spesielt vi kvinner vil ha godt av å bli litt modigere og variere litt mer enn vi gjør...barn er jo flinkere der...Takk for omtale av boken her hos deg:-) og takk for supert intervju denne uken med deg:-) God fargerik klem Siv:-)

    SvarSlett
  2. Veldig viktig å bruke farger både for kvinner og menn nå som vi går inn i mørketiden!
    Ja, det ble jo et fint intervju om demens. Viktig! Hilsen Tove

    SvarSlett