tirsdag 13. november 2012

Hillringsbergs Herrgård
 
I midten av oktober var min mann og jeg en helg sammen med gode venner på den vakre herregården Hillringsberg.

 
Gården ligger ved Glafsfjorden i Värmland, og det er en helt utrolig vakker gård, som ligger nesten på stranden.
I brosjyren om herregården kan vi lese at Hillringsbergs historie er lang og spennende. Den går faktisk helt tilbake til vikingetiden og middelalderen.
Det var Sven Pehrsson Hilldring (født 1607) som grunnla herregården, men huset, som står der i dag, ble bygget i 1776. Og selv om det er renovert opp gjennom årene, er mye av den originale bygningen
bevart.
Vi besøkte gården også for ca. 7 - 8 år siden, men nå var den nok en gang pusset opp innvendig, og det var utrolig vakkert.
 
Jeg vil derfor vise dere noen bilder fra interiøret.






















Det er som dere ser vakre detaljer over alt.
Hver eneste ting er valgt med omhu.


Se bare på denne veggen med de vakre bordene som rammer inn maleriet.
Jeg skal gi dere noen flere detaljer i det neste innlegget mitt.
Da skal jeg også vise noen nærbilder av ulike tapeter.

Men her vil jeg til sist la dere nyte litt av utsikten fra balkongen.

Jeg anbefaler alle et besøk på Hillringsberg. Kanskje har du noe å feire? Da er stedet midt i blinken! Tove


2 kommentarer:

  1. Oy! så vakkert sted. Dette var flott tatt hånd om og hver ting nøye tilpasset omgivelsene.
    Så nydelig beligenhet!
    Takk for tipset, da vet jeg at der kan man stoppe en gang.
    Hilsen Ingun

    SvarSlett
  2. Tenkte du ville like dette,Ingunn. Ja - utrolig vakkert.
    Og i løpet av helgen skal jeg legge ut noen detaljer, nærbilder av tapeter, taklamper etc.
    Hilsen Tove

    SvarSlett